vecka 1 i vasa

tänkte återge lite av min första vecka i vasa. har inte hunnit vara så värst aktiv med bloggandet.

söndag flyttade till vasa och packade upp det mesta och skruvade ihop alla ikea grejjer med pappa. pappa använde huvudet, jag använde ingvars värdelösa ritningar, men jag fick ihop det ändå. på kvällen kom bästaste Benjamin på besök. det var roligt att se honom.

måndagen var ett kapitel för sig själv. det sket sig redan från morgonen, varmvattnet tog slut i duschen när jag hade hårinpackningen i, jag var skitnervös och det mesta gick käpp rätt åt skogen. i skolan var det infopåinfopåinfopåinfo, vi fick också träffa vår klass. enda jag hade i huvudet då var. ÅH NEJ jag pallar inte 3.5 år med 17 tjejer (vi har även 2 killar på klassen.) kom hem och sov ungefär 3 timmar och tyckte synd om mig själv, sen for jag ut på cykeltur, jag cyklade vilse. toppen! det blev många km på cykeln den dagen. det som ändå räddade min dag var ett besök hos Inez & Staffan.

tisdag var det exakt samma grej i skolan som på måndagen. en maaaaassssaaa info. så inget mer om det. kvällen tillbringades med Dani,Titti och Sofia, + x antal fler senare på kvällen. tanken var att vi skulle till ollis, men kön var till andra sidan gatan redan kl 20. så vi dissade och for till mällis istället. det var mycket folk där med.

onsdag hade vi svenska och pedagogik i skolan. vi vågade prata mer öppet i klassen idag så det kändes myycket bättre. pedagogikföreläsningen var dock det slöaste och mest meningslösa skitpratet jag hört i hela mitt liv. nå vi slutade och jag började bli upp i varv, på kvällen skulle vi nämligen med klassen till ollis, senare till fontana och köa i 2 timmar för att slippa på back to school. men jag lovar er, det här var det roligaste jag varit med om på lääänge. man lärde känna sina klasskompisar och det var helt sjukt mycke känt folk på fone. alla drinkar var -50%, så då får ni gissa själva hur full jag var. men fortfarande, det var helt skitkul!

idag är det torsdag, jag försov mig på min fjärde skoldag. klassen mobbade mig och tyckte jag såg krabbis ut. och ja, ja mådde som en sopsäck och var dötrött efter att ha sovit max 4 h. men vi hade social och hälsovårdspolitik på schemat. det var intressant! kvart över 11 fick vi gå hem. så det var en kort dag.

imorgon har jag en lektion om studiestöd på morgonen. vilket betyder jag skiter i att gå och lyssna på något jag redan har fått beviljat och sticker hem ikväll. ska ändå till läkaren i jakobstad imorgon.

min första vecka i vasa har på det stora hela varit helt suverän! jag gillar!

nu ska jag städa lite innan jag söker mig hemåt så shasha! 

Kommentarer
Postat av: Janina - mamma till Nicolina

Sv: Tack fö infon! :) Hoppas du kommer trivas jär i stan :)

2010-09-02 @ 19:09:56
URL: http://nicolinasmorsa.blogg.se/
Postat av: emmi

så lite så! :) nå hittills ha ja iaf tyckt e ha vori bra så ja tråor nåo e ska ga bra! :)

2010-09-02 @ 19:16:28
Postat av: Janina - mamma till Nicolina

Jooorå, länk åpåå bara! ;)

2010-09-02 @ 19:52:53
URL: http://nicolinasmorsa.blogg.se/
Postat av: emmi

Finemang! ^^

2010-09-02 @ 19:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0