allt eller inget

nu just känner jag bara för att skriva av mig, om precis allt eller inget. troligen mest onödiga saker.
men det är ju just det jag har bloggen till för, för att jag skall ha någonstans att pränta ner mina funderingar och tankar, att ha någonting att läsa senare och att skriva är ren terapi för min del ibland. sen får andra avgöra om de orkar läsa och kommentera.

jag har idag påbörjat en hemuppgift, nämligen att läsa 3 kapitel ur boken vård&välbefinnande, boken i sig själv har hittills varit ett riktigt sömnpiller, t.ex för att texten är minimal och det kapitel jag håller på med nu är blahablaha och ganska självklara saker. men lugnt, har ju bara ca. 50 sidor kvar att läsa av den hemuppgiften, tjohej! skolan för övrigt börjar gå lite bättre nu har vi börjat med fler riktiga timmar som behandlar vården, och mindre introduktion till högskolestudier timmar som verkligen är döden själv. på måndag har vi också praktik för första gången. jag säger bara äntligen! fast det så bara gäller bäddning och tvättning denna gång. men skönt för mig som är en människa som tycker om att göra saker med händerna.

idag har jag även fått nya glasögon. och jag säger bara vad hände? prövade dom 2 ggr i butiken och hade dom hem på prov en dag, och dom var verkligen skitsnygga då! nu när det är glas i dem, och det sitter på min näsa påriktigt, så ser jag endast ut som en gammal tant, snyggt va?? indeed..

idag var jag även till minimani (som för övrigt fick en hel del nya namn i i skolan idag, antagligen i brist på annat och göra på vår såhäääääääääääääär långa matpaus) och var på jakt efter en korg att ha ved i, besticklåda, någon typ av hylla till wc, tavlor, gardinringar, gardiner, två taklampor och något jag inte kommer på nu. jag hittade endast korgen att ha ved i och besticklådan. blev lite sur ett ögonblick, men tänkte sen äh, får kika på stan imorgon, där jag slaviskt ska springa och söka efter halsdukar, flätade hårband och annat krimskrams åt min dear sister.

nu skulle jag skriva någon annat oviktigt men det glömde jag så vidare till nästa sak.
t.ex att jag har haft min första nykta vecka i vasa, gud vad skönt ändå! men det varade inte länge för nästa vecka är det dags för vasa by night, vilket kommer bli mest snurrigt i huvudet, för att sedan (iaf tror jag det) följande vecka följas av sitz, som av egen erfarenhet brukar bli, jaa, ganska snurrigt i huvudet det med.

för tillfället känner jag mig åter som en sopa, efter att har föklarat åt en stackars människa att nej, tyvärr säger mitt hjärta att detta inte är rätt. men jag menar, man kan inte vara med någon bara för att vara. och för tillfället trivs jag bättre som singel. jag reparerar mig själv så att säga från allt gammalt och tar igen det jag har missat. men jag hinner nog ännu. nu just njuter jag bara. av mig själv och att kunna göra precis som jag själv vill. hittar jag någon som får mitt hjärta att bulta 3000 gång per minut så då är det ju en annan femma. men den femman tar vi senare.


och sen för övrigt känner jag för att göra en riktigt riktigt radikal förändring med mitt hår. skulle vilja raka det pikulite på ett ställe, typ där framför örat. och senn klippa upp det ännu mer. men vågar jag? nej. eller så vill jag färga det typ knallrött eller platinablont. eller sätta dit en lång fet hårförlängning. men det kostar ganska många pengar det med. blä.


men nu ska jag titta på idol så lämnge det finns på nätet, saknar ju en apparat vid namn tv också. tungt.
bajbaj

Kommentarer
Postat av: Mia

ja har int helldä na tv så he suuger lijtee :D

2010-09-19 @ 19:36:11
URL: http://mynameismea.blogg.se/
Postat av: emmi

jaa at e gör :D

2010-09-19 @ 20:23:33
Postat av: Dear sister

Springa slaviskt i stan åt min syster:P Den var bra, men int va he så mytji begärt. Jag måsta ju sök damsugar påsar om int existerar.:P

2010-09-21 @ 08:40:48
Postat av: emmi

HE VA GANSKA MYTCHI BEGÄRT kan ja sejj de, fy att ja saan måsta peed hejm i ÖJSRÄJN å va precis lika våt som om najn sko ha slängd me i sjön, såheså ;) e 100 på att to tåo biln tå do sökt dammsugarpåsar åt me ;D

2010-09-21 @ 17:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0