öken

tror jag på riktigt lider av den värsta bloggtorkan ever. har haft absolut zero motivation att skriva, ingen ork och ingen tid.

har upplevd en av den mest humörsvängningsfyllda veckan på länge. har varit allt från full och galen på sitz (vilket för övrigt var fantastiskt roligt och värd varenda euro, en av kvällens höjdpunkter måste ha varit när den söta legendariska utbytesstudenten från tyskland tryckte 74 syltlökar i munnen på en gång) till söndergråten och fruktansvärt besviken och frustrerad över vilka idioter det finns.

igår var jag på en av de bästa personalfesterna hittills. alla dansade och var fulla och glada, fast det kom tårar mellan varven, när allas vår favorit V nu ska sluta på jobbet :(


sen en annan sak, jag har fått veta att det mycket ohälsosamt att snusa och att  jag har seriösa alkoholproblem för att jag dricker 0-2 ggr i veckan och intar åtm 7-9 portioner varenda gång. alltså hallå?? jag är ung, jag studerar i en stad där det ordnas evenemang för studerande ungefär varje vecka. jag skiter blanka fan i moralpratet sålänge jag själv har roligt! jag hinner nog sköta mig och vara ordentlig ännu. om inte förr så den dagen jag blir gravid och får barn.

och på tal om gravid hade jag även en tung diskussion igår angående rökning, snusning och alkohol under graviditet. jag gjorde det mycket klart för alla som deltog att den dag jag blir gravid försvinner snuset ur min mun och alkoholen ur min hand och så förblir det. jag skulle aldrig aldrig under några omständigheter skada mitt barn. ett barn ska gå före allt annat. varje barn är unikt och något man bara får en stycken av. varför förstöra denna fina varelse då? fick tillslut kommentaren att jag är en klok blivande mamma.
det tackar jag för, även om det inte lär bli aktuellt på en låååååååång stund ännu.


men bort med de tunga sakerna nu, ikväll blir det förfest vid mitt sen krog i mitt älskade vasa. aj laajk



puuuuuuuuuuuuuusssss

ps. och ja, mitt bloggnamn, det är en pik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0