09 - your beliefs

jag kan ju börja med att påpeka att jag är ateist. har inte någon som helst tro till någon religion.
har inte trott på gud eller något sen jag var liten, har tyckt det låtit mest som bullshit, och JAG anser att kyrkan för det mesta har konstiga regler på vad som får och inte får göras och blabla..

MEN jag accepterar folk som har en tro och är troende. jag har t.ex själv en syter som är troende och aktiv i kyrkan och jag respekterar hennes och alla andras tro på gud. därför önskar även jag att folk accepterar min åsikt, vilket nog de flesta hittills har gjort.

så det om det.

Kommentarer
Postat av: Garnier Fruktis

Det är med tunga steg jag läser denna blogg. Det gör mig på dålit humör att du inte tror på den kristliga läran. Att jämföra Jesus med bullshit är som att jämföra Korvgörans Kebab med Mc Donalds. Det är inte alls konstiga regler som du påstår, faktum är att allt i den kristliga läran står i bibeln.



Hoppas du hittar tillbaka till den rättfärdiga vägen!

2010-11-09 @ 22:12:33
Postat av: e

som sagt e dähär MIN personliga åsikt på gud. jag accepeterar ER tro på gud och ER åsikter. men ja tror it hejlt enkelt på gud å därmed basta. å vem vet, ejn da kanshi ja får en åppenbarelse så ja får en tro men najn toko ha it enno åppstejji så täför e ja fortfarand it troend.



så e ingen vits att ni som e troend siter å trackar ner på me bara fö att ja it har najn tro, ja tar int illa åpp. all har vi olika åsikter.

2010-11-09 @ 22:18:45
Postat av: dani

Jag tycker också att alla har rätt till sin egen tro!! Ingen kan komma och säga att man har fel eftersom INGEN vet exakt vad som är rätt heller!

Åh, jag får så LEJDON av att vissa inte accepterar andras religiösa övertygelser! Man får väl tro som man vill???!!!

2010-11-09 @ 22:29:32
URL: http://danielaa.ratata.fi
Postat av: e

precis Dani! som do sejr har all rätt ti sin egne tråo..

2010-11-09 @ 22:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0